Beiträge von L.P

Dieses Jahr feiern wir mit dir den Null Stress Friday und du kannst alles per Tarifwechsel oder Neubestellung selbst in der congstar App regeln 😎
Hier könnt ihr den Rabatt für euren Tarifwechsel vormerken.

Wenn du Unterstützung brauchst, haben wir hier im Forum verschiedene Sammelthreads für dich eingerichtet:
Sammelthread für Rechnungstarife
Sammelthread für Prepaid
Sammelthread für congstar Zuhause
Auch, wenn andere vor dir eine Antwort bekommen, warte bitte ~24 Stunden ab, bis du nochmal nachfragst.
Wir haben alle Anfragen auf dem Schirm und antworten so schnell wir können 🙏 Vielen Dank.

    Hello Congstar Team,

    Unfortunately, my German is not very good, and I couldn’t find an English helpline, so I’m posting my question here. 😊

    I recently ordered a DSL internet connection for my apartment from Congstar. The previous provider was Telekom, and the activation date is 31.10.2025.

    I’d like to ask:

    1. Is it mandatory for a technician to visit the apartment for the setup?
    2. I already have the Leitungs-ID — would it be possible to activate the connection remotely if I provide this ID?
    3. If a technician visit is required, can I share my tenant’s contact number so that the technician can coordinate directly with them for the appointment?

    Thank you very much for your help!