Hallo @dennio59872
die Legi-PIN, die in deinen Profildaten hinterlegt ist, ist leider nicht korrekt. In der App oder im meincongstar Kundencenter findest du die korrekte Legi-PIN unter dem Reiter "meine Daten".
Gruß Linda
Hallo @dennio59872
die Legi-PIN, die in deinen Profildaten hinterlegt ist, ist leider nicht korrekt. In der App oder im meincongstar Kundencenter findest du die korrekte Legi-PIN unter dem Reiter "meine Daten".
Gruß Linda
Hallo @chiss
ja, auch nach einer Verlängerung ist das so. Das Halbjahrespaket kann sich aber auch nur verlängern wenn genügend Guthaben vorhanden ist. Und du wirst vor der Verlängerung per SMS benachrichtigt.
Gruß Linda
Hallo @ronny508
ja das liegt daran, dass diese Option schon genutzt wird, den Wechsel kann ich auch nicht einstellen. Du könntest die Option zum 11.04. kündigen und dann neu buchen. Die Aktion gilt ja noch bis zum 18.06.
Gruß Linda
Hallo @Magmo
dauerhaft bedeutet in dem Fall, dass du das doppelte Datenvolumen bekommst bis du die Option kündigst oder wechselst. Das gleiche gilt auch für einen Tarifwechsel.
Gruß Linda
Hallo @Tanja1985..
für die Reaktivierung brauche ich noch eine Bankverbindung. Trage diese bitte in den Profildaten ein, zB unter Vertragsnummer.
Gruß Linda
Hallo @Andrefoksa
wenn sich der Tarifwechsel mit der monatlichen Neubuchung des Tarifs überschneidet, kommt es leider zu solchen doppelten Abbuchungen. Ich habe dir 11 Euro erstattet.
Es ist korrekt, dass der Grundpreis des Prepaid Allnet M Pakets 10 Euro beträgt, allerdings hattest du bisher die LTE25 Option zugebucht, die 1 Euro kostet. Im neuen Prepaid Allnet M ist LTE25 inbegriffen, es werden also künftig nur noch 10 Euro von deinem Guthaben abgebucht.
Gruß Linda
Hallo @AntonioM
in unserem System wird die Karte noch nicht als inaktiv gekennzeichnet, deswegen kann ich sie auch noch nicht reaktivieren. Es kann bis zu 48 Stunden dauern bis der Status sich aktualisiert. Melde dich gerne morgen noch einmal damit wir nachschauen können.
Gruß Linda
So you've ordered a brand new congstar Tariff - what now?
No worries, in this article we will give you an overview of what you can do with congstar and what you should be aware of.
The congstar App provides you with a summary of how much Data and free minutes you've already used up. (You can find it in the Playstore or App Store) In the meincongstar customer center you can find the same summary. Tariff alternations or Tariff Options can be booked in both as well, without needing to contact customer service.
You'll get the login data via email, shortly after your order has been processed.
An even easier overview is provided by our Widget. Right at the top of your screen it shows your current usage, without you needing to open the App.
To install the Widget, first download the App if you haven't already done so. Log in with your data. Then press your finger on the screen of your phone and hold it there until a menu pops up. Choose "Widgets" and then scroll until you find the congstar Widget. If you've done that you can now place it on your screen where you want it.
You can listen to messages on your mailbox with the following numbers:
3311 for postpaid contracts
4712 for prepaid tariffs
GSM-Codes are functions to change settings on your phone quickly, or to get an information without having to go through a long menu first. Just type in the code as you would a phone number to call someone, then click the green button.
The most important GSM-Codes to get started are listed here:
Your own phone number: *135#
Call forwarding when you don't answer (15 seconds): **61*your Phone number#
Current Prepaid Credit: *100#
You can find a complete list (in german) here.
There are a few different ways to get credit for your prepaid card. You can buy a Cash Code in a shop or a gas station, you can book money directly from your bank account, or you can set up an automatic interval to book money from your bank account.
When you buy a Cash Code you will get a receipt with all the information you need. You just enter *101*Code# into your phone and press the green button. The code is on the receipt and should have thirteen digits.
To connect your bank account to your prepaid card, open the App and click on "Guthaben aufladen". Then you should have three options. Choose "Sofort-Aufladung", then you should be able to connect your bank account.
To set up an automatic interval, go to the website of our partner Alphacomm. (website is in german)
With a postpaid contract you will receive a bill from us every month. The bill will list the costs from the month before. For example: You will get the bill for January in February, the bill for February in March, and so on.
A notice that your bill has been finalized, will be sent to your email account. The detailed bill can be downloaded via the meincongstar customer center.
You should always look at all pages of the bill! Especially if the sum of the costs is suddenly higher than usual.
If you want to block unwanted costs, like for example in-game purchases or phone numbers that have higher minute prices, you can do so by requesting a third party block ("Drittanbietersperre" in german). Either you can contact the customer service, or you can set the block yourself via the meincongstar customer center. To do that, log in and then click on "meine Produkte" in the upper left corner. If necessary, choose the right phone number, then press the "+" symbol in front of "SIM-Karte tauschen & sperren". A menu should appear, from which you can choose "zur SIM-Kartensperrung", then click on "Sperren bearbeiten". After that you can choose if you want to set a third party block (Drittanbietersperre) or a block for 0190 or 0900 phone numbers. When you have done so, hit "bestätigen" and you're finished.
Of course you can also delete the block any time if you decide that you want to purchase something in an App afterall.
Options, like data flatrates and free minutes can be booked for your tariff, depending of course on the type of tariff you have chosen. You can either contact customer service to book these, or you can do it yourself via the App or the meincongstar customer center. To do this you open the menu and click on "Optionen", there you should see a list you can choose from.
If you're unhappy with your current tariff you can switch to a new one, provided the run-time of your current tariff has expired, or didn't have one to begin with. This is also something you can do in the App or the meincongstar customer center. Just choose "Tarifwechsel" from the menu and browse the suggested tariffs until you've found one you like.
You're going abroad on holiday? No problem, you can still use your congstar tariff. Inside the EU there's no change in price, you can use your data and free minutes/free text messages normally. Outside the EU you need to book a data pass for either a day or a week, to be able to use the internet. Usually your phone will show you the options automatically once you enter the foreign network. If not, open datapass.de. Minutes and text messages will cost more, depending on the country. Here we have a handy roaming-calculator.
Attention: Calls from Germany to other countries are not categorized as roaming, so even if you call an EU country, there will be higher costs!
If you have a question that wasn't answered in this article, you can contact our award-winning customer service. We're always happy to help!
Hotline: 0221 79 700 700
And of course you can also post your questions here in our Forum .
I apologize for any mistakes in grammar, english is my second language. So if you have any suggestions to make this article better, or you want to correct errors, please do so!
Hallo @chiss
ich kann in deinem Kundenkonto keine Mail mit diesem Inhalt finden. Laut System wird die nächste Aufladung erst im April 2024 fällig.
Kannst du einen Screenshot der Mail hochladen damit wir uns das mal anschauen können? Dabei bitte die Kundendaten schwärzen.
Gruß Linda
Hallo @falcofalco
Liechtenstein und die Schweiz sind kein Teil der EU, deswegen gelten für sie andere Roaming-Regelungen, das ist nicht nur bei congstar so.
Gruß Linda
Hallo @Boe787
laut unserem System liegt keine aktuelle Störung in diesem Bereich vor. Sind denn nur die mobilen Daten gestört oder auch Telefonie/SMS? Seit wann besteht denn das Problem ungefähr?
Gruß Linda
Hallo @MeikeB
nein, eine neue SIM-Karte bekommst du nicht, du kannst die aktuelle weiterhin benutzen.
Freiminuten und Datenvolumen kannst du selbst in der App einstellen sobald der Tarif aktiv ist.
Gruß Linda
Hallo @Der Martin
ich habe die Reaktivierung gestartet. Bei deinem noch vorhandenen Guthaben handelte es sich um geschenktes Startguthaben, dieses kann bei der Reaktivierung nicht wieder aufgeladen werden.
Eine automatische Aufladung sehe ich in deinem Kundenkonto nicht, das scheint also wirklich nicht geklappt zu haben.
Gruß Linda
Hallo @Armin W.
ich habe deine Rufnummer freigegeben . Darüber bekommst du noch eine Bestätigung per Mail.
Gruß Linda
Hallo @HeimannHD
hinterlege bitte deine Bankverbindung im Kundenkonto. Dann wird dir das Restguthaben bei der Reaktivierung ausgezahlt.
Gruß Linda
Hallo @tigerwoodsh
entschuldige, dass es so lange gedauert hat. Der Betrag ist bei uns eingegangen und ich habe das soeben zur weiteren Bearbeitung an die zuständigen Kollegen gegeben. Bald solltest du in der App sehen, dass der Ratenplan beendet wurde.
Gruß Linda