Packet loss >30%

  • Hallo!

    Sorry for using English, my german is not so good.

    I have a packet loss of approx 30-40% every evening (tested on cable):


    --- google.de ping statistics ---
    100 packets transmitted, 68 packets received, 32.0% packet loss
    round-trip min/avg/max/stddev = 25.433/33.388/46.471/6.727 ms

    is it possible to check/fix somehow?

    I like to play online games, if this continues I will have to switch providers, this is not playable  :( .

  • Hi suprMax,

    yes, it's possible to get your connection checked. Please fill out this form (only available in german unfortunately) and we'll forward it to our technicians.
    Also, please change your e-mail adress here to the one you're using in your customer center, so we can access your customer account.

    Kind regards,
    Harry

  • Hi suprMax,

    yes, it's possible to get your connection checked. Please fill out this form (only available in german unfortunately) and we'll forward it to our technicians.
    Also, please change your e-mail adress here to the one you're using in your customer center, so we can access your customer account.

    Kind regards,
    Harry


    Thanks Harry!

    Here's the form:

    "
    Was ist gestört ?

    Kein DSL Signal ( ) Telefonie ( ) Bandbreite (X) Abbrüche ( )
    Hat der Anschluss bereits funktioniert?

    Ja(X) Nein ( )
    Funktioniert eine Internetverbindung?

    Ja( ) Nein (X)
    Ist die Leuchtanzeige für DSL-Synchronisation dauernd grün?

    Ja(X) Nein ( )
    Sind alle Geräteverbindungen gesteckt / überprüft?

    Ja(X) Nein ( )
    Sind Modem / Router dauerhaft eingeschaltet?

    Ja(X) Nein ( )
    Wurde die Konfiguration (ADSL, VDSL) bereits durchgeführt?

    Ja(X) Nein ( )
    Wurde der Router bereits neu gestartet?

    Ja(X) Nein ( )
    Seit wann besteht die Störung?

    Uhrzeit/Datum: 16.12.2016
    Gibt es eine Fehlermeldung? Wenn ja was für eine?


    --- google.de ping statistics ---
    100 packets transmitted, 70 packets received, 30.0% packet loss
    round-trip min/avg/max/stddev = 31.170/39.686/142.622/24.166 ms
    max@MacBook  ~  date
    Wed Jan 4 17:09:38 CET 2017
    Wurde zuvor bereits eine Störung gemeldet?

    Ja( ) Nein (X)
    Welches Routermodell wird benutzt?
    FRITZ!Box Fon WLAN 7390, FRITZ!OS: 06.51

    Ist eine aktuelle Handynummer in den Kontaktdaten im meincongstar Bereich hinterlegt?

    Ja

    "

    Updated forum email to my account email so you will be able to see my info now. Please take a look what's up  :rolleyes:

  • Hey suprMax,

    thanks a lot, I've sent you report to our technicians. They'll get in contact with you as soon as possible.

    Regards,
    Kim S. :)