Packet loss >30%

Warnung vor Phishing-SMS im Namen von congstar
Derzeit kursieren gefälschte SMS wegen angeblich offener Forderungen von congstar und fordern zum Klick auf einen Link zur Zahlung, bitte nicht darauf reagieren! Die SMS stammen teilweise von normalen Mobilfunknummern und betreffen auch Nichtkund*innen.
Unsere Empfehlung: Rufnummer blockieren, SMS als Spam melden und keinesfalls persönliche Daten eingeben.
Allgemeine Hinweise zum Thema findet ihr hier: Phishing und Spam - Wie kann ich mich vor Datendiebstahl schützen?
  • Hallo!

    Sorry for using English, my german is not so good.

    I have a packet loss of approx 30-40% every evening (tested on cable):


    --- google.de ping statistics ---
    100 packets transmitted, 68 packets received, 32.0% packet loss
    round-trip min/avg/max/stddev = 25.433/33.388/46.471/6.727 ms

    is it possible to check/fix somehow?

    I like to play online games, if this continues I will have to switch providers, this is not playable  :( .

  • Hi suprMax,

    yes, it's possible to get your connection checked. Please fill out this form (only available in german unfortunately) and we'll forward it to our technicians.
    Also, please change your e-mail adress here to the one you're using in your customer center, so we can access your customer account.

    Kind regards,
    Harry

  • Hi suprMax,

    yes, it's possible to get your connection checked. Please fill out this form (only available in german unfortunately) and we'll forward it to our technicians.
    Also, please change your e-mail adress here to the one you're using in your customer center, so we can access your customer account.

    Kind regards,
    Harry


    Thanks Harry!

    Here's the form:

    "
    Was ist gestört ?

    Kein DSL Signal ( ) Telefonie ( ) Bandbreite (X) Abbrüche ( )
    Hat der Anschluss bereits funktioniert?

    Ja(X) Nein ( )
    Funktioniert eine Internetverbindung?

    Ja( ) Nein (X)
    Ist die Leuchtanzeige für DSL-Synchronisation dauernd grün?

    Ja(X) Nein ( )
    Sind alle Geräteverbindungen gesteckt / überprüft?

    Ja(X) Nein ( )
    Sind Modem / Router dauerhaft eingeschaltet?

    Ja(X) Nein ( )
    Wurde die Konfiguration (ADSL, VDSL) bereits durchgeführt?

    Ja(X) Nein ( )
    Wurde der Router bereits neu gestartet?

    Ja(X) Nein ( )
    Seit wann besteht die Störung?

    Uhrzeit/Datum: 16.12.2016
    Gibt es eine Fehlermeldung? Wenn ja was für eine?


    --- google.de ping statistics ---
    100 packets transmitted, 70 packets received, 30.0% packet loss
    round-trip min/avg/max/stddev = 31.170/39.686/142.622/24.166 ms
    max@MacBook  ~  date
    Wed Jan 4 17:09:38 CET 2017
    Wurde zuvor bereits eine Störung gemeldet?

    Ja( ) Nein (X)
    Welches Routermodell wird benutzt?
    FRITZ!Box Fon WLAN 7390, FRITZ!OS: 06.51

    Ist eine aktuelle Handynummer in den Kontaktdaten im meincongstar Bereich hinterlegt?

    Ja

    "

    Updated forum email to my account email so you will be able to see my info now. Please take a look what's up  :rolleyes:

  • Hey suprMax,

    thanks a lot, I've sent you report to our technicians. They'll get in contact with you as soon as possible.

    Regards,
    Kim S. :)