• Packet loss >30%

      Hallo!


      Sorry for using English, my german is not so good.


      I have a packet loss of approx 30-40% every evening (tested on cable):



      --- google.de ping statistics ---
      100 packets transmitted, 68 packets received, 32.0% packet loss
      round-trip min/avg/max/stddev = 25.433/33.388/46.471/6.727 ms


      is it possible to check/fix somehow?


      I like to play online games, if this continues I will have to switch providers, this is not playable :( .

    • Zur hilfreichsten Antwort springen
    • Hi suprMax,


      yes, it's possible to get your connection checked. Please fill out this form (only available in german unfortunately) and we'll forward it to our technicians.
      Also, please change your e-mail adress here to the one you're using in your customer center, so we can access your customer account.


      Kind regards,
      Harry

    • Hi suprMax,


      yes, it's possible to get your connection checked. Please fill out this form (only available in german unfortunately) and we'll forward it to our technicians.
      Also, please change your e-mail adress here to the one you're using in your customer center, so we can access your customer account.


      Kind regards,
      Harry


      Thanks Harry!


      Here's the form:


      "
      Was ist gestört ?


      Kein DSL Signal ( ) Telefonie ( ) Bandbreite (X) Abbrüche ( )
      Hat der Anschluss bereits funktioniert?


      Ja(X) Nein ( )
      Funktioniert eine Internetverbindung?


      Ja( ) Nein (X)
      Ist die Leuchtanzeige für DSL-Synchronisation dauernd grün?


      Ja(X) Nein ( )
      Sind alle Geräteverbindungen gesteckt / überprüft?


      Ja(X) Nein ( )
      Sind Modem / Router dauerhaft eingeschaltet?


      Ja(X) Nein ( )
      Wurde die Konfiguration (ADSL, VDSL) bereits durchgeführt?


      Ja(X) Nein ( )
      Wurde der Router bereits neu gestartet?


      Ja(X) Nein ( )
      Seit wann besteht die Störung?


      Uhrzeit/Datum: 16.12.2016
      Gibt es eine Fehlermeldung? Wenn ja was für eine?



      --- google.de ping statistics ---
      100 packets transmitted, 70 packets received, 30.0% packet loss
      round-trip min/avg/max/stddev = 31.170/39.686/142.622/24.166 ms
      max@MacBook  ~  date
      Wed Jan 4 17:09:38 CET 2017
      Wurde zuvor bereits eine Störung gemeldet?


      Ja( ) Nein (X)
      Welches Routermodell wird benutzt?
      FRITZ!Box Fon WLAN 7390, FRITZ!OS: 06.51

      Ist eine aktuelle Handynummer in den Kontaktdaten im meincongstar Bereich hinterlegt?

      Ja

      "


      Updated forum email to my account email so you will be able to see my info now. Please take a look what's up :rolleyes: