Bitte eSIM für Smartwatches ermöglichen

    Hallo zusammen,


    OMg Leute, die esim in SmartWatch funktioniert bis jetzt einwandfrei. Ihr müsst die Multi Sim bestellen.

    Allerdings funktionieren keine zwei Esims gleichzeitig. Daher musste ich jetzt leider in meinem Phone auf die zweite Nummer verzichten, da dieser Fremdanbieter keine esim anbietet. Aber ich glaub damit kann ich leben 🤣


    Probiert es gerne bei euch aus.

    die esim in SmartWatch funktioniert bis jetzt einwandfrei

    Hallo :)


    ja, es wurde hier schon mehrfach berichtet, dass es in manchen Fällen funktioniert. Aber Vorsicht, denn...

    Probiert es gerne bei euch aus.

    Erstens gibt es keine Garantie, dass es funktioniert. Und zweitens gibt es von congstar dafür keinen Support. Deshalb geht das ohne Gewähr und auf eigenes Risiko.


    Gruß Ingo

    Erstens gibt es keine Garantie, dass es funktioniert. Und zweitens gibt es von congstar dafür keinen Support. Deshalb geht das ohne Gewähr und auf eigenes Risiko.

    Das sollte ja jedem klar sein. Selbst wenn es nicht funktioniert kann man die multi Sim wieder abbestellen und hat im Schadenfall jetzt nur 10 Euro in den Sand gesetzt. das kann man denk ich verschmerzen.

  • In Smartwatches ja.

    In der Apple Watch, nein.


    Oder hast du Tsukasa eine AppleWatch in der es funktioniert hat?

    Ja, es wäre schön, Watch und Phone Modell zu kennen.


    Soweit ich gelesen habe, will Apple etwas zusätzlich bei den Providern. Einen speziellen Dienst auf einem Server, den Apple abfragen kann? Jedenfalls gibt es da eine zusätzliche Hürde.

    Moin wollte auch nochmal Druck machen.


    Ich meine ist doch total ambivalent die Apple Watch 10 anzubieten diese aber nicht mit Multisim zu Supporten.


    Congstar aufwachen sonst verliert ihr einige Kunden


    Lieben Gruß


    PS: kann jemand den Workaround mit ner Apple Watch erfolgreich bestätigen?

    Ich warte auch seit Jahren darauf, dass die Apple Watch cel supportet wird aber das lässt die Mutter nicht zu weil die nur diesen Trumpf im Ärmel haben.


    Andere Anbieter wie O2 ist es egal ob die Reseller das mit verkaufen.


    Das ist genauso mit dem 5G Netz.


    Gibt doch den Bestandskunden die Option zu wählen zwischen mehr GB und 5G mit 100 Mbit/s.


    Dann bleiben die auch sicher weiterhin euch als Kunden.


    Auf der Suche habe ich jetzt auch von einem anderen Anbieter günstigere Angebote inkl. 5G 50 Mbit/s und D-1 Netz der Telekom gefunden.

    "Bisher können wir systemseitig einfach nicht mit zwei eSIMs umgehen" - heißt das, wenn ich in meinem Smartphone eine physische Sim habe und in der Watch eine eSim, also insgesamt nur eine eSim, dann geht's?

    "Bisher können wir systemseitig einfach nicht mit zwei eSIMs umgehen" - heißt das, wenn ich in meinem Smartphone eine physische Sim habe und in der Watch eine eSim, also insgesamt nur eine eSim, dann geht's?

    Ja. Beachte, dass der Watch-Support offiziell nicht gegeben ist und somit keine Gewähr auf Funktion gegeben wird.

  • Online

    Also ich denke so schnell wird es das nicht geben! Und zum Thema 5G, kann man hier Forum ja deutlich sehen, das viele Kunden bereit sind 3€ monatlich bzw. 36€ im Jahr mehr zu bezahlen für eine Netztechnik. Warum sollte Congstar also die dieser Einnahmequelle aufgeben?

    It is absolutely bull**** that Congstar does not support SmartWatches and do NOT tell people that before sign up.

    I am new in Germany and I signed up for Congstar. The sales rep never told me I can't cancel it before two years. They also do not mention it anywhere that smart watch is not supported. This is like a basic thing in 2024!!


    Now I can't use my Apple Watch, I can't cancel contract either. Way to piss off "happy" customers.

    Hi crimson

    I can understand that you are frustated. But congstar tells at ist Website: Check, id your Smartphone is compatible:



    In FAQs you can find, that tablets and smartwatches are not supported:


    Why didn’t you choose a flex-contract and took a 24 months contract? a flex contract can be ended every four weeks.


    Did you signed up per website or in a local shop?

    It is absolutely bull**** that Congstar does not support SmartWatches and do NOT tell people that before sign up.

    I am new in Germany and I signed up for Congstar. The sales rep never told me I can't cancel it before two years. They also do not mention it anywhere that smart watch is not supported. This is like a basic thing in 2024!!


    Now I can't use my Apple Watch, I can't cancel contract either. Way to piss off "happy" customers.

    Hey crimson,


    your sales rep is responsible for your contract, so confront him. And it's very important to fully read the docs before signing, especially if you unfamiliar with conditions. Yes, reading a german contract is too difficult as a non german speaker.


    A contract period is common in many countries, so don't be surprised.


    The missing Smartwatch support is, really unacceptable. Though, for non-Apple Smartwatches it works. Apple has tight requirements that blocks the unofficial way. Get Samsung etc., you will have less restrictions.


    A local shop.


    You realize how difficult it is for someone to read foreign stuff from online without any internet?


    I am from a third world country and even there, all providers support esims on all devices.

    The fact that I have to _think_ about smartwatch support is foreign to me.


    If I knew about flex, I'd have surely selected that. The local shop didn't tell me anything about it.



    He's not there anymore!


    I did read what they gave me and what I signed. That document doesn't say anything about contract period nor does it say anything about missing smart watch support.


    From my point of view, I was deceived because two crucial info are missing from the signed document.

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    Too bad your salesperson is unavailable. Still you should find somebody responsible to complain, for sure he was not a private person but a business owner or employee. congstar is not your main contract partner, they don't need to resolve this conflict.


    But a tip for the future: Do those things online. German law gives you the right to withdraw from a "remote deal" within 2 weeks after signing up, with no reason why. and probably you can review your T&C in English before signing. I understand this was impossible for this deal, but for future.


    WRT smartwatch support: I agree, this is laughable what congstar offers. Worse than 3rd world countries? Hear Hear.


    congstar, wake up! Even if it affects only the Apple Watch.


    Happy new year to you soon, Crimson and good luck.

    I complained to the shop (TK Point). They are official sales partner/reseller of congstar, so congstar is not blameless. In fact, they share the larger blame for failure of maintaining quality of their official partners. The shop person just says they can't do anything. So apart from filing official complaint to some German govt agency, I have no recourse left.


    Congstar support says they are looking into it; so I'll wait awhile.


    Yes, you are right. I checked out voda and they are giving 200GB (3x of Congstar) + smartwatch support for similar price + $200 refund.

    I have 4x Congstar sims in family now. I will switch all of them, just out of spite, if they don't make it whole for me.


    Happy new year!